Na co uważać przy wynajmie biura
Wraz z rozwojem naszego przedsiębiorstwa może nam zaświtać w głowie myśl przeniesienia się z zacisza własnego domu lub wynajmowanego pokoju do nieco przestronniejszego biura. Zapewne każdy przyzna, kto choć raz w życie, w Internecie a nawet w lokalnej prasie aż roi się od ofert przestrzeni biurowej do wynajęcia. W tym bezliku wypatrzyć możemy ogłoszenia wydawałoby się, że z pozoru spełniające wszelkie nasze oczekiwania. Nie powinniśmy jednakże podejmować istotnych decyzji pod wpływem emocji – zapłacenie niższej ceny odbywa się prawie zawsze kosztem jakości.
Przed podjęciem ostatecznych decyzji powinniśmy zawsze odbyć wizytę do biurowca lub innego obiektu, w którym planujemy wynająć przestrzeń dla siebie. Wynika to z faktu, że opisy oraz zdjęcia widniejące w ogłoszeniu nie zawsze oddają stan faktyczny, a dokonując wiążących ustaleń w ciemno narażamy się na nieprzewidywalne rozczarowania. Wizyta w potencjalnym biurze jest również na tyle potrzebna, że umożliwia nam ocenić, czy będąca przedmiotem naszego zainteresowania przestrzeń jest wystarczająca dla nas, oraz – czy dysponuje ona wszystkimi niezbędnymi udogodnieniami. Dla jednych będzie to klimatyzacja, dla innych dostęp do bieżącej wody, dla jeszcze innych – nielimitowany Internet, najlepiej dostępny w formie bezprzewodowej.
Często niska cena dostępnych na naszym rynku wynajmowanych powierzchni biurowych wynika z faktu, iż brakuje w nich niemalże wszystkiego, ani mebli ani podstawowych mediów. Gdy zdecydujemy się na takie pomieszczenie, okazać się może, że już na początku naszej działalności będziemy zmuszeni do poniesienia kosztów na konieczne inwestycje, które to w szybkim czasie okazać się mogą znacznie ponad nasze siły. Możemy jednakże tego uniknąć gdy obejrzymy obiekt w odpowiednim czasie oraz gdy zadamy właścicielowi wiele pytań na interesujący nas temat. Najbardziej trafne decyzje podejmujemy bowiem nie pod wpływem chwili, a wtedy kiedy jesteśmy w posiadaniu interesujących nas informacji i jesteśmy w stanie zestawić ze sobą plusy oraz minusy wynikające z z podjętych w taki sposób decyzji o o wynajmie.
Lokalizacja jest elementem wpływającym na cenę wynajmującej przestrzeni. Nie jest bowiem tajemnicą, że im bardziej oddalona jest ona od centrum miasta, tym jest ona mniej atrakcyjna dla poszukujących miejsc na swoje biuro nie tylko przedsiębiorców, ale i pozostałych klientów. Odzwierciedla to cena, jaką właściciel chciałby zainkasować za miesiąc wynajmu. Ciekawym jest jednak, potencjalnie niekorzystna lokacja nie zawsze musi eliminować dane biuro jako zdatne do wynajęcia. Osoby prowadzące bowiem interesy przede wszystkim za pośrednictwem sieci Internet i nie mający potrzeby kontaktowania się z klientami w biurze bardzo chętnie typują jako miejsce na biuro siedzibę ulokowaną nieco na uboczu, oddaloną od codziennego miejskiego zgiełku. Podsumowując – niech atrakcyjna cena zawarta w ogłoszeniu nie odbierze nam zdrowego rozsądku i podejmijmy się realnej oceny wszystkich aspektów dla nas, jako jej przyszłych użytkowników, istotnych. Okazać się bowiem może, że faktycznie trafiliśmy na niezwykle korzystną okazję!